Jolanda-in-Engeland.reismee.nl

eerste schooldag

Vertrok gisteren met het vliegtuig om 9.40 uur. Om 11.00 uur engelse tijd was ik in Oxford bij het gastgezin. Het is een super aardig echtpaar. De zonen die er zijn heb ik nog niet gesproken. Zij zijn veel weg. Er blijkt ook nog een andere studente te logeren, maar zij is op dit moment terug naar Italie voor een week. Haar ontmoet ik aankomende zondag.

Vandaag begon de school om 9.00 uur. We werden welkom geheten en iedere medewerker, uitgezonderd de leraren, stelde zichzelf voor. Daarna konden we beginnen aan een test en werden we1 voor 1 wegroepen om met medewerkers te praten die ons in een klas zette. Het gesprek ging goed. Niet zo moeilijk, zo ook de test zelf. Op de middelbare was dat allemaal tien keer moeilijker. Na de rondleiding door Oxford die we na de test kregen, hadden we een uurtje vrij.Ging samen met twee meiden, van 28 en 29 jaar oud, te stad verkennen en wat eten. De ene komt uit Frankrijk en de andere uit Venezuela. Wij met z'n drieen waren de enige meiden die deze week begonnen.Om 14.00 uur moesten we weer terug op school zijn, wanttoen kregen we te horen in welke klas wezaten en daar moesten we dan ook gelijk naar toe om de les te volgen. We kwamen alledrie in een andere klas. Dat was wel jammer. Maar zover ik het nu heb gemerkt, zit ik wel in de goede klas.Mijn niveau. Allemaal van mijn leeftijd en een heleboel jongens. Veel mensen die hier studeren komen uit China, Japan en Saoedi-Arabie.Elke maandag kom je weer in een nieuwe klas, omdat er steeds mensen bijkomen en weggaan.

Het is allemaal nieuw, kost veel energie, maar het is ook super leuk!

Liefs Jolanda

Ghis

heey meis..
klinkt goed! maar makkelijker dan op de middelbare? serieus? hmm apart..
jammer van die meiden.. het lijkt me dan ook wel moeilijk om mensen een beetje te leren kennen als je telkens van klas verandert. Veel succes! Koes

jan visser

Lieve Jolanda,

Gelukkig heb je een voorspoedige reis gehad en is de eerste indruk op alle fronten positief.
Lijkt me heel apart en inderdaad inspannend om in zo'n internationaal gezelschap te verkeren.
Gelukkig is de (spreek)taal wel dezelfde en zitten je klasgenoten op het zelfde Engelse (taal)niveau .
Geniet en leer ervan en natuurlijk ook veel succes met je studie.
Met de hartelijke groeten en tot "wederhoren".

judith

phew gelukkig maar dat het meevalt!
kunnen wij hier gerust zijn, ook fijn ;-)
hier regen, nieuws van de dag:
geen nieuws.

dikke grtz

Judith

ellen en manon

lieve jo,
wat gaaf allemaal en wat leuk om al zo snel een bericht van jou te lezen. ook leuk dat je al 2 "vriendinnen" hebt..
hoop dat het heel leuk wordt!!!
en studeer ze!!!

kusjes en een dikke knuffel
manon en elliebellie

P.S. hoe is het eten : )

Maureen

HEEY SPR JOJO

Mama zei toen iki bij oom Dick was via hyves dat jij al was aangekomen in Oxfort!!Ik vind het fijn voor je dat het gast gezin leuk is...

Dikke knuff je kleine nichtje Maureen

sjoukje en ed

Lieve Jolanda wat fijn dat de aankomst in het gastgezin en de 1e dag op school zo positief zijn. Leuk hoor al die jongelui uit andere landen, je leert Engels en kan ook nog van alles over die andere landen en culturen leren als je dat wilt. Later heb je daar heel veel aan. Miriam heeft in Disneyland ook veel collega's uit andere landen ontmoet en met een aantal daarvan heeft ze nog regelmatig mailcontact. Heel leuk. Geniet van de tijd in Oxford. We zullen regelmatig op de site kijken hoe het met je gaat maar we hebben er alle vertrouwen in dat het heel goed zal gaan allemaal. Liefs uit Apeldoorn, Sjoukje en Ed

Trina

Hay Jo!

Wat super om te horen dat je het naar je zin hebt! Het is een uitdaging, spannend maar ook een te gekke ervaring toch? Wat grappig om te horen dat het makkelijker is dan op de middelbare.. ze gebruiken ons op de Thomas, lol:P

Meid, heel veel plezier en hou ons op de hoogte!

xx Liefs

Trina

Annet

O jee, je bent 'm al gevlogen... het is niet alleen de tijd die er stiekem tussenuit piept.
Op Valentijn notabene de laatste voorbereidingen treffen. Heb je de brievenbus nog wel leeg kunnen halen. Zou toch wel jammer zijn...
Heftig hoor, amper tijd om te wennen, direct al naar school, toets doen. Ook wel heel stoer. Ben heel benieuwd hoe het je vergaat, en wat je van al die jongens vind. Als je nou zo'n buitenlands typ opscharrelt is dat voor ons aller talenkennis heel goed... hebben wij er ook nog iets aan.
Ik hoop dat je het naar je zin hebt - en dat er ook tijd is om de omgeving te verkennen, want zoiets doe je natuurlijk maar één keer.
Geniet ervan, je hebt er hard voor gewerkt!!

liefs, Annet

Ri-Janne

Leuk hoor zo internationaal allemaal! Geniet van de ervaring meis. ik zit nog in Oostenrijk....ook leuk!
Veel plezier daaro

kus

Ri-Janne

Wij willen foto,s zien. wij willen foto,s zien! Wij willen foto,s zien. wij willen foto,s zien! Wij willen foto,s zien. wij willen foto,s zien! Wij willen foto,s zien. wij willen foto,s zien!

Willemem

Mooi al dit meeleven.
Ben benieuwd hoe je volgende dagen er uit hebben gezien.
èn ...........inderdaad een foto zou leuk zijn !!!

Dikke kus