Jolanda-in-Engeland.reismee.nl

Schotland

Hallo allemaal!

Op 26 maart om 22.00 uur vertrokken we richting Edinburg. Onze eerste bus bracht ons (Dan, Arisa, Camilo, Adriana, Juliana en ik) in Milton keynes. Het was 0.00 uur en steenkoud. We moesten een uur wachten tot onze volgende bus zou komen. Omdat ze het busstation van Milton keynes aan het verbouwen waren, moesten we wachten bij een noodbusstation wat eigenlijk alleen maar uit w.c.'s bestond en een cafe achtig gebouwtje. De bawakers van het busstation vertelde ons dat er in de w.c.'s een verwarmingsysteem was en dat het daar waarschijnlijk wat prettiger was om te wachten. Dus met onze koffers de w.c.'s in, jongens en meisjes appart, een uur gewacht.Dan en Camilo mochten niet op de meisjes w.c.komen van de bewakers en wij wilden niet naar de jongens w.c., want daar stonk het behoorllijk.

Om 1.00 uur kwam onze tweede bus, propvol met studenten (sommige dronken :$), en die bracht ons naar Edinburg. We kwamen om 7.30 uur aan. Als aller eerste naar de jeugdherberg gegaan om bagage te brengen, daarna gaan ontbijten in een pub. Het was nog steeds vroeg in de morgen met nog een lange dag voor ons, dus zijn eerst maar naar deTourist Office Centregegaan om wat informatie over de stad te lezen en wat foldertjes mee te nemen.

Wat we moesten zien was het kasteel van Edinburg. Dat was makkelijk gevonden, want het kasteel kan je zien waar je ook maar bent. Voor het kasteel stond een man verkleed als in de film Braveheart. Een goede foto attractie. Toen het kasteel binnen gelopen en het bewonderd. Nou ja, het viel eigenlijk een beetje tegen. Toch hebben we het er twee a drie uur uitgehouden. Daarna ff eten gekocht voor de volgende dag en gebracht naar onze kamer. Rond etenstijd naar een andere pub gegaan en toen waren we zo moe dat we onze bedden hebben opgezocht.

Zaterdag er weer vroeg uit om op tijd te zijn voor de bus die ons Schotland zou laten zien. Waren een beetje aan de late kant, maar we konden nog mee

Laughing
! Het was een tocht naar Loch Ness met hier en daar een korte stop voor een foto en frisse lucht. Het was een super mooie dag, daar hadden we echt geluk mee. Ze voorspelde namelijk dat het een regenachtige dag zou worden, maar we hadden veel zon en een beetje sneeuw. Schotland is echt super mooi en ik overdrijf niet. Veel heuvels (bergen) en dan in eens weer een meer. Loch Ness was niet zo heel bijzonder. Het is een groot meer en dat is het eigenlijk. Door het verhaal over het monster verwachte ik op een of andere manier meer dan alleen een meer. We maakte een boottocht over hetLoch Nesswat ons een mooi uitzicht gaf over de natuur. Daarna weer terug de bus in. Nog een paar stops gemaakt voor een foto en om ff een sneeuwgevecht te houden en toen waren we om 20.30 uur weer terug in Edinburg. In de krant had ik gezien dat er een voetbalwedstrijd was Schotland tegen Nederland. Dus... naar een pub gegaan daar gegeten en de wedstrijd gezien. Maar de schotten zijn er fanatiek, dus toen het doelpunt van het schotse team niet mee telde werden ze een beetje agressief. Heb me maar koest gehouden. Was blij dat ik niks oranje aan had.

Zondag een heerlijke dag met veel zon. Zijn naar een heuvel gelopen aan de rand van de stad met een prachtig uitzicht over de stad en de zee. Daarna nog naar een andere heuvel, die wat hoger was, gegaan en daar geluncht met de koekjes die nog over waren van de vorige dag. Nog wat toeristische winkeltjes bezocht avond gegeten en weer de bus terug gepakt naar Oxford.

Het was een super weekend!

Sjoukje

Joh, wat maak jij toch veel mee. Geweldig die tijd in Engeland, engels leren en zoveel mooie interessante dingen zien. Een geweldige tijd om straks op terug te kijken, maar nu eerst nog maar lekker veel genieten, leren en bekijken. Groetjes Sjoukje.

Susanne

wauw Jolanda,
Volgens mij heb je het er erg naar je zin, daar in Engeland! Ik ben heel blij voor je. Kus Susanne