Jolanda-in-Engeland.reismee.nl

Daar ben ik weer :)!

Daar ben ik weer, eindelijk!

Het is al weer een hele tijd geleden. In het paasweekend waren mem en Ellen hier. Vrijdag 10 april kwamen ze al vroeg aan, om 9.00 uur, met de bus. Nog moe van de vorige avond, tja... uitgegaan, ben ik ze gaan ophalen van het busstation. Na de bagage gebracht te hebben in de jeugdherberg, waar ze sliepen, op pad gegaan door Oxford. Ik was de gids! Een uitstekende gids

Laughing
! Een wandeltocht door Oxford gemaakt; colleges gezien, de beroemde bibliotheek, kerken en Primark (goedkope kledingwinkel). Het paradijs voor Ellen! Avond gegeten in een ierse pub. Beiden waren nog nooit in een pub geweest. Tja, en als je dan hier bent moet je dat toch echt een keertje doen. Guiness bier gedronken, iers bier. Was gezellig toch meiden
Wink
? Volgende dag een beetje uitgeslapen, wakker geworden met een kopje koffie en naar Christ Church gegaan. De eetzaal uit de Harry Potter films gezien en voor zover ik weet gebruiken ze ook de trappen van Christ Church in de film. 's Avonds naar de Mattheus Passion. Omdat we de kathedraal van Christ Church niet konden bewonderen toen we het bezochten, besloten we naar de ochtenddienst op paaszondag te gaan. Eenerg mooie kathedraal! Met lampjes op de leuningen van de banken. De dienst was goed, kon het goed verstaan
Laughing
! Geluncht in Botanic Garden, nog het Magdalen college bezocht en daarna naar Jamies gegaan. Een restaurant hier in Oxford van Jamie Oliver. Excellent eten!

Maandag de grote dag voor Ellen! , want we gingen naar Londen. 1 dag in Londen is niet genoeg, maar heb ze toch nog de culturelegebouwen kunnen laten zien.Aan het einde van de dag afscheid genomen. Was echt wel een raar gevoel dat ik hier bleef en zij weer terug gingen.

18 april naar Cambridge gegaan. Was een trip vanschool. Cambridge is mooi, maar nieteen super interessante stad. Hadden eerst een rondleiding met een gids vaneen uur. De gidsliepheel snel en was geloof ikmet zijn verkeerde been uit bed gestapt. Dus de rondleiding viel een beetjetegen. Daarnakon jezelf nog twee uur besteden in de stad. Hebben geluncht en een katedraal bezocht. Toen was het al weer tijd om terug te gaan richting Oxford.

Zaterdag 25 april naar Londen geweest. Om precies te zijn naar Camdon Town.Camdon Town is een punk wijk in Londen.Het weer was super die dag, dusheb volop genoten. De huizenhebben verschillende kleuren, punk winkels en een grote markt bestaande uit een overdekt gedeelte en in de open lucht. Ik heb me prima vermaakt. Ook goed om me heen gegeken naar al de mensen die er liepen.

Deze morgen,1 mei, was er een soort vanfestival. Het was om 6.00 uur in de morgen. Dag van de arbeid. Stonden voor Magdalen college met heel veel mensen!!! Toen ging het koor zingen en was het muisstil. Daarna had de priester iets omte zeggen (kon het alleen niet verstaan), toen de zegen gevolgd door weer twee liederen van het koor. Het stelde eigenlijk niet zo heel veel voor, was misschien in totaal 7 minuten, maar het was leuk om mee te maken. Ze zeggen dat ze dit alleen in Oxford doen. Dus...dat moest ik toch meemaken!

Vanmorgenhoorde ik ook het slechte nieuws over gisteren. Koninginnendag ging allemaal wat anders dan gepland. Soms snap ik echt nietwat mensen bezield om zoiets te doen!

Maar ga mijn trip voor morgen boeken.

Veel liefs van hier!

Reacties

Reacties

judith

Je moet onderhand strak gaan plannen wat je nog wilt zien voordat je terugkomt ghehehe!
Heb je de kans, ga even luisteren hoe ze in Wales Welsh praten, fascinerend.
Grtz!!

willemem

ff een kleine correctie 't was de "Messiah "v Handel

Oók mooi, vooral de baspartij was super hè Jo..??

Liefs en tot vrijdag xxx mem

Ri-janne

Nice Jopie!! :-)
Hier ook alles goed. Met de kamer is het rond. getekend en al! Per 1 juli ga ik erin.
Ik ben ook bezig met een kleine taal cursus.
Ik kijk de serie one tree hill. Engels gesproken met franse ondertiteling.....gheghe
Nou meis,

veel plezier met je volgende trip!

dikke kus
RJ

anda

he jo,

leuk allemaal hoor. Ik heb er heel veel zin in om met eigen ogen eens te zien, iets van wat jij allemaal al hebt gezien. En natuurlijk weer eens even face to face bijkletsen.

Tot gauw, x anda

janny passchier

Heel veel plezier met je mem en andagroetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!