Jolanda-in-Engeland.reismee.nl

next story

zo daar ben ik weer!

Laughing

Het engels praten gaat steeds beter. Ik had afgelopen week een Vlaamse jongen in mijn klas, dus soms stiekem nederlands gepraat. Helaas is hij alweer in Belgie, dus moet het weer echt met engels doen.

Afgelopen woensdag zijn we met veel studenten van mijn school gaan stappen. Woensdagavond is hier de stapavond. Nog meer dan zaterdag. Gingen eerst naar The Red Lion (pub) en er kwamen maar steeds meer studenten van onze school bij. Uiteindelijk waren we denk ik wel met 25 man. Daarna naar The Bridge gegaan. De studenten club. Gedanst tot 2 uur in de ochtend en toen de taxi genomen naar huis. Om 9.00 uur zaten we allemaal weer braaf in de eerst les. Wat mij verbaasde. Velen zeiden namelijk dat ze niet naar het eerste uur zouden komen.

Donderdagavond ben ik uit geweest met de vrienden van de studente (Alessia)die bij mij in het gastgezin woont. Zijn van een andere school en probeerde mij over te halen om naar hun school te gaan, want die is veel beter en leuker! Maar mislukt, ik blijf zitten waar ik zit.

Vrijdagavond weer naar een pub geweest. De bedoeling was om afscheid te nemen van de genen die zaterdag zouden vertrekken, weer terug naar huis. Alleen om de een of andere rede kwamen ze niet opdagen. Alle andere uit mijn klas wel, dus was een hele gezellige avond. Er was die avond een rugby wedstrijd (erg populaire sport hier) tussen Frankrijk en Wales. De pubs zaten propvol.

Zaterdag weer vroeg opstaan want we gingen naar Cotswald en Strattford. Vrijdag was een prachtige dag met alleen maar zon, dus we hoopten dat dat zaterdag ook zo zou zijn. Alleen we hadden pech, geen zon. Al bleef het wel droog. We gingen met de bus eerst naar Cotswald, waar een uur konden doorbrengen in een village. Daarna weer de bus in op weg naar Strattford. De geboorteplaats van Shakespeare. Daar hebben we het huis bekeken waar hij geboren en opgegroeid is, het huis waar hij overleden is en nog een huis van een familielid. Toen de bus terug genomen en 's avonds uit geweest in een pub. Niet tot heel laat. We zouden eerst uit gaan, maar was heel moe dus ben eerder naar huis gegaan.

Zondag lekker een rustdag genomen en mijn huiswerk voor maandag gemaakt en ook wat nieuwe woorden en uitdrukkingen geleerd.

Vanavond gaan Arisa en ik sportief doen. We gaan naar de sportschool. Even in beweging. Op een of andere manier kom je in Engeland snel aan. Ik weet niet hoe het komt, want zo veel eet ik niet. Maar daar moeten we maar wat aan gaan doen.

Liefs Jolanda

Reacties

Reacties

Sjoukje

Wat een leuke tijd heb jij daar. Leert veel en ziet veel en gaat ook nog lekker uit. Wat wil je nog meer?Leuke foto's Jolanda ik kan nu nog beter snappen waar je het over hebt en over wie. Ik ben nog nooit in UK geweest dus ik moet het echt hebben van verhalen en foto's van anderen. Heel leuk om op deze manier van alles met je mee te beleven.
Groetjes Sjoukje.

alice

wow, lekker stappen de hele tijd. leuk dat je ook zoveel bekijkt.
ik heb het er de afgelopen dagen in levanger ook even van genomen. beide avonden tot laat op een boot gefeest. super
en een duitser( ja lach maar) aan de haak geslagen.
maar daar mail ik je nog wel meer over.

kus Alice

MAnon

Allerliefste jolanda,

zal ik wat vertellen, ik sta een 7.87 voor engels!!!!
en heb vandaag een 9.0 gehaalt voor wiskunde natuurlijk haal ik ook onvoldoendes;-) helaas..
zal ik je mijn aankomend raport mailen. als je nog tijd hebt om het te lezen natuurlijk doe maar de groeten aan Arissa van mij

ikhouheelveelvanjou
kusjes manon

p.s. wat fijn dat je het zo leuk hebt.
mama en oma weten het nog niet maar ik ga gewoon mee hoor!

Merel

Hey Lieve Jo!!
Klinkt echt zo super allemaal! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! :D
Maar het eten in Engeland is sowieso veel vetter dan in Nederland hoor! Je moet niet op de verpakking van de scones naar het aantal calo's kijken:P Je schrikt je dood:P

Hier gaat verder alles prima! Heb je het boek nog meegenomen???

Dikke kus vanuit Arnhem, waar het op dit moment ook steeds beter weer wordt:D Lang leve de Lente!!

jan visser

Lieve Jolanda,
De pub's zijn, ook anno 2009, nog steeds in trek.
Flink dat je na zo'n korte nacht toch alle lessen blijft volgen.
Leuk dat jullie zo gezamenlijk optrekken en de zaterdag als excursiedag gebruiken.
Gelukkig kunnen wij, als thuisfront, een beetje mee (foto)reizen.
Met hartelijke groeten.

ellen

yeah!!!!
finally pictures!!!!
i'm so proud!!!!
just look at you...
you tough girl!
lots of love

Susanne

haaaaaaaj meid,
Het klinkt allemaal fantastisch, volgens mij heb je het er erg naar je zin --> ik ben jaloers :P
Kus,
Susanne

willemem

Hé Jo van uit een zeer zonnig Spanje een lieve groet
ook van Tineke

Wanneer schrijf je weer wat over Londen bv
liefs Mem

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!