Jolanda-in-Engeland.reismee.nl

Week 2 in Oxford

De eerste week hier zit er al weer op! De lessen zijn goed en ik zit in een leuke klas.Tot 16.00 uur ben ik op school. Met anderhalf uur pauze tussen de lessen. Mijn school zit echt midden in 't centrum, de lokalen zijn boven de winkels. Dus wanneer we pauze hebben gaan we wat eten in de stad.

Vorige week door de weeks niet zo veel bijzonders gedaan. Na schooltijd de stad wezen verkennen, sommige avonden wat gaan drinken met vrienden enzoals het hoort huiswerk gemaakt. Onder tussen heb ik ook de twee zonen leren kennen. Zijn aardige jongens.

Afgelopen zaterdag ben ik met een paar vrienden naar Windsor Castle geweest. Moest weer vroeg opstaan, want de trein vertrok om 9.00 uur. Het was hier prachtig weer. Veel zon. Dus was een uitstekende dag om het kasteel te gaan bekijken. Het was een uur reizen met de trein. Dus om ongeveer 10.00 uur liepen we het kasteel binnen. Het is heel groot met ernaast nog een kerk, St. George Chapel. Toen we binnen waren gingen we een gids (een telefoon) halen. Deze vertelde je alles over het kasteel. Er waren veel verschillende talen waaruit je kon kiezen, maar helaas geen nederlands.Dus nam ik maar engels. Maar gelukkig kon ik het meeste van wat werd verteld volgen. Drie uur later hadden we alles gezien. En dan moet je voorstellen dat je dan nog maar de helft van het kasteel hebt gezien. In het kasteel zag je slaapkamers, eetkamers, kamers waar ze gasten ontvingen, kamers met allemaal wapens en nog veel meer. De jongens die mee waren, waren eerst super enthousiast. Ze namen van alles foto's (leken net Japanners), maar na een tijdje hadden ze het wel gezien en gingen ze buiten op ons wachten. Iets teveel kamers. Buiten waren soldaten/bewakers aan het marcheren en Arisa (Japanse vriendin) kwam niet meer bij van het lachen. Ze heeft denk ik wel honderd foto's van ze gemaakt. In de middag zijn we terug gegaan naar Oxford en hebben nog in een pub, the red lion (blijkt populair hier te zijn)gegeten.

Gisteren heb ik de andere studente ontmoet die bij mij in huis woont. Ze is erg aardig en blijft hier nog tot eind april. Gisterenavond samen met haar een film gekeken en gekletst.

Liefs Jolanda

Reacties

Reacties

tineke

fijn om te horen dat het je daar goed gaat - houden zo


klaas en tineke

alice

hey lieve Jo

klinkt allemaal helemaal leuk. oei wat krijg ik een zin om ook naar Engeland te komen. maar hier is het ook niet zo vreselijk. vanavond sauna en morgen op trip naar een markt waar we onze zelfgemaakte spullen gaan verkopen.

geniet er van meis
liefs Alice

Judith

Het klinkt leuk allemaal! Heb je beetje een ruime kamer? Eigen douche? Eten ze lekker? Enneh.... fotoooooooooooooos puleazze
Grtz

Judith

Willemem

Leuk, LEUKER , Leukkst allemaal!
Enneh............. Judith heeft gelijk.
IK WIL FOTO'S ZIEN !!

liefs mem

sjoukje

Wat klinkt dat allemaal gezellig en interessant. School en vakantie doorelkaar. Helemaal leuk. Na het huiswerk en de lessen lekker een toeristisch ding doen. Zo zie je ook nog wat mooie dingen en heb je lekker veel te vertellen later. Heb je ook foto's gemaakt? Ed krijg ik niet naar Engeland dus als ik de foto's van jou kan zien heb ik toch nog het idee dat ik er een klein beetje geweest ben.

Lieve Jo heb het goed daar en geniet!
Groetjes Sjoukje

jan visser

Lieve Jolanda,
Goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
Lijkt me een hele belevenis om zo'n groot "huis" als Windsor Castle te bekijken.
Bevalt het Engelse eten je ?
Hebben ze, als favoriete groente, nog steeds van die grote doperwten ?
Kijk uit naar je volgende bericht.

ellebel

haai jo!
bedankt voor je leuke kaartje!!!
en ik zeg we gaan niet naar dat museum en wel naar de pub!!!
dikke tuut

willemem

Ik wil naar beide, goed?
xxx

anja

He het klinkt goed, je engels zal met sprongen vooruit gaan. Misschien ga je ook wel in het engels dromen dat is echt heel appart. haha. We gaan met ikea ook naar engeland 17-18-19 april. Vind het leuk om te lezen hoe het gaat.

Groetjes Anxx

RJ

Bedankt voor je kaartje!

Willemem

LEUK DIE FOTO's !!!!!!!

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!